هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی 1402

هجدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی از 11 مهر 1402 به مدت سه روز در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزارشد.

این کنگره شاهد حضور جمع کثیری از متخصصین حوزه جراحی در شهر تبریز بود و تبادلات علمی زیادی را در پی داشت. زیرا رشته‌های مختلفی در بحث‌ جراحی‌های کم تهاجمی درگیر هستند و با همسویی و همکاری گروه‌های مختلف جراحی زیر نظر و راهنمایی‌های جراحان برجسته کشور، و همچنین حضور مغتنم اساتید با تجربه و جراحان جوان این فرصت را مهیا می‌کند تا مطالب علمی نوین و موضوعات قابل بحث در قالب سخنرانی و در میزگردهای علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

دبیر علمی کنگره هدف از برگزاری این کنگره را افزایش و ارتقا سطح دانش و آشنایی جراحان به خصوص جراحان جوان با روش‌های جدید جراحی‌های کم تهاجمی برشمرد. در این کنگره اساتید به نام و مجرب از کل کشور و تعدادی از مراکز خارج کشور نیز حضور دارند.

وی افزود: گروه‌های هدف این کنگره شامل جراحی عمومی و زیرشاخه‌های آن از جمله جراحی توراکس، جراحی اطفال، جراحی تروما، جراحی کولورکتال و جراحی چاقی و متابولیک می باشد. همچنین جراحی زنان، جراحی گوش و حلق و بینی، ارولوژی و بیهوشی نیز در این کنگره شرکت دارند و به ارائه مقالات و پنل های تخصصی خودشان خواهند پرداخت.

کمیته علمی این کنگره با همکاری انجمن جراحی درون بین از حدود ۸ ماه قبل از برگزاری، برای حضور بیش از ۱۰۰ سخنران داخلی و همچنین ارتباط تصویری با سخنرانان مقیم خارج از کشور از جمله امریکا، سوئیس، آلمان و فرانسه برنامه‌ریزی کرده و تدارک لازم را دیده بودند.

در این کنگره بیش از ۱۵۰ مقاله و سخنرانی ارسالی توسط کمیته علمی بررسی و در نهایت ۱۰۰ سخنرانی و هشت میزگرد و پنل انتخاب شدند.

از نکات حائز اهمیت دیگر، آموزش مداوم پزشکی بود که برای این کنگره در نظر گرفته شده بود. حضور گسترده استادان و محققان کشورمان در این مجمع علمی بی‌شک مهمترین علت بالا بودن سطح علمی کنگره بود. گفتنی است؛ در این کنگره از دکتر هوشنگ کوششی بنیانگذار جراحی لاپاراسکوپی در شمالغرب کشور تجلیل به عمل آمد.

شرکت فراطب جراح نیز در این کنگره، در زمینه استپلرها و ابزارهای جراحی لاپاراسکوپی که با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند حضور یافت تا در کنار جراحان و اساتید با تجربه و با تکیه بر شیوه‌های مدرن و کارآمد در تولید ابزارهای پزشکی و ایجاد پیوند قوی با جامعه پزشکی، در جهت ارتقاء سلامت بیماران که شعار ماست قدم بردارد.

برخی از اهداف مشارکت در این کنگره :

  • معرفی محصولات جاری و آتی
  • دیدار با جراحان
  • دریافت فیدبک ها و نظرات
  • حضور در کنگره در کنار سایر رقبا به جهت تثبیت موقیعت و برند در بازار ایران
  • تبادل نظر با جراحان در مورد وضعیت محصولات جاری و دریافت هرگونه نظر و پیشنهاد در مورد محصولات آتی
  • اعلام برنامه های حمایتی شرکت درخصوص گسترش و افزایش سهم بازار
  • دریافت اطلاعات Tenderها
  • جمع آوری پیشنهادات حمایتی از طرف دانشگاه ها و مراکز بیمارستانی

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

منتشرشده در: 3 اکتبر, 2023دسته بندی ها: اخبار