مراقبت از خود

مراقبت از خود را بخشی از برنامه‌های روزمره خود قرار دهید و آن‌را به یک اولویت تبدیل کنید

24 جولای روز جهانی خودمراقبتی بر اهمیت مراقبت از خود به عنوان سنگ بنای سلامتی و تجهیز افراد به اطلاعات و مهارت‌های لازم برای مشارکت در سلامتی پایه‌گذاری شده است.

در این روز، افراد در سراسر جهان تشویق می‌شوند تا مراقبت از خود را بخشی از برنامه‌های روزمره خود قرار دهند و آن‌را به یک اولویت تبدیل کنند. این یک نقطه عطف و فرصتی برای افزایش آگاهی بیشتر در مورد مزایای خود مدیریتی مؤثر سلامت است.

مزایای خودمراقبتی در هر زمانی از شبانه روز و هفت روز هفته، قابل احساس است به بیان دیگر، مادام‌العمر است و به یک روز محدود نمی‌شود.

خودمراقبتی می‌تواند شامل هر چیزی از پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام نظافت مناسب گرفته تا ایجاد استراتژی‌های پیشگیری از بیماری در برنامه روزانه فرد باشد.

5 واقعیت جالب در مورد مراقبت از خود

  • خودمراقبتی به شما کمک می کند بهترین عملکرد خود و کیفیت زندگی بالاتری داشته باشید.
  • وقتی مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهید، به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک می کند.
  • تاب‌آوری را می‌آموزد یعنی می‌توانیم چالش‌ها را بهتر مدیریت کنیم، که برای حفظ انعطاف‌پذیری مهم است.
  • مراقبت از خود نیازی به زمان زیادی ندارد، می‌تواند به سادگی حمام کردن یا انتخاب یک منبع خلاقانه جدید باشد.
  • خودمراقبتی استرس را کاهش می‌دهد و فواید متعددی از جمله افزایش انرژی و خواب بهتر دارد.

خود مراقبتی، نوعی از عشق به خود و احساس ارزشمند بودن است که باعث می‌شود؛

علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهید

بر اساس مطالعات، افراد دلسوز به خود در معرض خطر کمتری برای ابتلا به اضطراب یا افسردگی هستند. عشق به خود همچنین می‌تواند شما را از این احساس رها کند که بیماری روانی تا حدودی مسئولیت شماست.

برای رسیدن به اهدافتان به شما خودتان را دوست داشته باشید

در نتیجه عشق به خود، یاد می‌گیرید که رویاهای خودرا اولویت‌بندی کنید. داشتن یک احساس قوی از خود ارزشمندی به شما انرژی، انعطاف‌پذیری، بهره وری و اعتماد به نفس لازم برای دستیابی به اهدافتان را می‌دهد.

اعتماد به نفستان را بالا ببرید

وقتی دائماً خود را سرزنش می‌کنید، داشتن حس اطمینان از خود دشوار است. خود گفتاری منفی می‌تواند باعث کاهش عزت نفس و عدم اعتماد به نفس شود. عشق به خود به شما این امکان را می‌دهد که وقتی احساس ناراحتی می‌کنید با خود مهربان باشید و در نتیجه اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

برای شروع مراقبت از خود لازم نیست کار خارق العاده‌ای انجام دهید. فقط کافی است؛

یک لیست بنویسید

از تمام راه‌هایی که می‌توانید به ارائه مراقبت از خود در بقیه سال ادامه دهید. راه‌هایی که می‌توانید مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید شامل خواندن یک کتاب خوب، داشتن الگوی خواب منظم، پرداخت به موقع صورت حساب‌ها و غیره است.

استرستان را کاهش دهید

استرس می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. می‌توانید برای کاهش استرس، چای بنوشید، قدم بزنید یا یادداشت‌برداری کنید.

مدیتیشن کنید

صرف چند دقیقه برای آرام کردن ذهن خود از طریق مدیتیشن، راه زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ثابت شده است که مدیتیشن کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد، بنابراین اگر همیشه می‌خواستید اما زمان آن‌را پیدا نمی‌کردید، امروز روز خوبی برای تمرین یا ورود به آن است.

منتشرشده در: 24 جولای, 2022دسته بندی ها: مقاله‌ها